VIKTIG INFORMASJON VEDRØRENDE COVID-19-SMITTE

For at vi skal klare å holde dyreklinikken åpen og hjelpe våre kunder, ber vi om at dere tar noen forholdsregler:

• Har du fått påvist Covid-19 eller sitter i karantene, eller har du forkjølelsessymptomer, men har behov for hjelp til ditt dyr, ønsker vi at du prøver å få noen du kjenner til å komme med dyret til oss. Er dette umulig så ber vi deg ringe oss, slik at vi kan prøve å finne en god løsning for undersøkelse og behandling av ditt dyr.
• Vi håndhilser ikke. Oppretthold god hygiene og vask deg godt på hendene før du kommer. Håndsprit er tilgjengelig ved inngangen og vi ber alle benytte dette før og etter besøk hos oss. Det er også mulig å komme rett inn og få vasket hendene her dersom det er behov.
• For å minimere risiko for smitte mellom kunder på dyreklinikken oppfordrer vi alle til å komme inn og registrere seg i resepsjonen uten dyr.
• Vi ønsker et begrenset antall personer i resepsjonen (maks 3) og at alle holder en avstand på 1 meter til andre, også oss ansatte. Det innebærer at man må stå i kø utenfor ved stor pågang, eller evt. vente i bilen til det er din tur.
• Vi ønsker at kun én person kommer inn med dyret, og at dyret leveres for aktuell undersøkelse eller behandling, slik at eier ikke blir med inn på undersøkelsesrom. Vi tar i stedet aktuell kommunikasjon per telefon.
• Vi har en brun teip-strek foran disken vi ønsker at folk skal holde seg bak. Dette for å ikke komme for tett på de ansatte bak disken.
• Vi tar inntil videre ikke imot kontanter, men kun betaling via bankterminal eller Vipps.
• Vi rengjør og desinfiserer håndtak og kontaktflater jevnlig gjennom hele dagen. Bankterminal blir desinfisert etter hver bruk.

Vi gjør alt vi kan her på Ringerike Dyreklinikk for at alle skal holde seg friske sånn at vi kan være tilgjengelige for pasientene våre. Vi har god kompetanse på smittevern, og vil derfor legge til rette for at det er trygt å besøke oss. Håper dere også gjør det samme.

Betaling skal i hovedsak skje samme dag dere er hos oss. Vi tar imot kontanter, de aller fleste bank- eller kreditkort. Vi gir desverre ikke ut giro.
Forsikrede dyr kan i de aller fleste tilfeller(avhengig av selskap) betales via direkteoppgjør med selskapet. 
Direkteoppgjør med forsikringsselskapAgria, If, Sparebank1, Gjensidige, Dnb, Nemi, Storebrand og Vardia. 
Alle disse selskapene tilbyr en direkteregulering til sine kunder. Det betyr at når dere har vært hos oss, og regningen skal betales, kan vi sende inn hele regningen til forsikringsselskapet og vil da i etterkant  få en tilbakemelding vedrørende størrelsen på din egenandel. På den måten slipper du som eier å legge ut for hele fakturasummen.Dere vil da motta en faktura på egenandelen fra oss, når vi får tilbakemelding fra forsikringsselskapet deres.
Er dyret forsikret i andre selskap enn disse, må du heller sjekke med dem om de godtar en direkteregulering.Vi må ha forsikringsnummer /skadenummer for å kunne sende  inn direkteoppgjør, så vi ber om at dere har med disse  opplysningene når dere kommer til oss. 
 Vi kan tilby en løsning knyttet opp mot Resusrbank, der du som eier søker om et lån via dyrekonto. For å lese mer om dyrekonto, trykk på linken under. 

 

Dyrekonto >

Åpningstider

Man-tor: 09.00 - 19.00
Fre: 09.00 - 16.00
Lør/Søn: Vakt (oddetallsuker)

Timebestilling: 32 12 45 80

dyrekonto

Ringerike Dyreklinikk - Industrigaten 4, 3515 Hønefoss
Telefon: 32 12 45 80 - post@ringerikedyreklinikk.no